مجله اصفهان فرش

روش های صحیح جارو زدن فرش را بیاموزید

روش های صحیح جارو زدن فرش را بیاموزید

در این مقاله اطلاعاتی در مورد نحوه صحیح جارو زدن فرش و افزایش طول عمر فرش ارائه می دهیم. جارو کردن فرش یک کار رایج در همه خانه ها است، اگرچه ممکن است ساده به نظر برسد اما باید با دقت انجام شود زیرا جارو کردن صحیح فرش با افزایش طول عمر فرش ارتباط مستقیم دارد.

فهرست مطالب

ضرورت حفاظت از فرش

فرش یکی از مهم ترین لوازم در هر خانه ای است. فرش علاوه بر ایجاد راحتی، برای زیبایی خانه نیز مهم است. امروزه فرش به روش های مختلفی ساخته می شود که مهمترین آنها دستباف و ماشینی است. فرش های مختلف دارای ارزش های متفاوتی هستند که از نظر ارزش یکسان نیستند. اما فرش کالای ارزشمندی است که نیاز به نگهداری دارد، اگر به آن رسیدگی نشود عمر آن را کوتاه می کند و هزینه های زیادی را به خانواده تحمیل می کند. در این مقاله علاوه بر رابطه جارو زدن صحیح فرش و افزایش طول عمر فرش، راه های دیگری برای افزایش طول عمر فرش را نیز ذکر خواهیم کرد.

راهکارهای تشخیص فرش دستباف از ماشینی

جارو کردن صحیح فرش باعث افزایش طول عمر فرش می شود

یکی از مهم ترین راه های نگهداری از فرش، جارو زدن مناسب آن است. جاروکردن صحیح فرش و افزایش طول عمر فرش ارتباط مستقیمی دارد. اگر جاروکشی به درستی و صحیح انجام شود، نتیجه ای جز افزایش طول عمر فرش نیست. جارو کردن صحیح فرش و افزایش طول عمر فرش نیاز به دانش خاصی ندارد و یا فرآیندی دشوار به حساب می آید. در زیر به نکات مهم در مورد جارو زدن صحیح فرش و سپس افزایش طول عمر فرش اشاره می کنیم. مطلب راه های رفع بیدزدگی فرش را نیز مطالعه کنید.

جهت جارو زدن

جهت صحیح جارو زدن فرش

مهم ترین نکته در مورد جارو زدن صحیح فرش، دقت در جهت جارو کردن است. برای این منظور جارو زدن مناسب فرش روی پرز فرش است. اگر جارو زدن در جهت پرز انجام نشود، روی پرز فرش فشار می آورد که به مرور زمان از عمر فرش کاسته شده و شاهد تجمع پرزهای زیادی روی فرش خواهیم بود.

فرش دستباف زنجان

نحوه پیدا کردن مسیر خواب فرش

پیدا کردن خواب فرش برای جارو کردن صحیح فرش کار سختی نیست. برای این کار کافی است دست خود را به آرامی روی فرش مورد نظر حرکت دهید. جهتی که فرش در آن قرار دارد جهتی است که دست به راحتی و بدون مانع حرکت می کند. هنگامی که حس کردید پرزهای زیر دستتان خشن بوده و با حرکت دست بلند می شوند این یعنی جهت خواب فرش نیست. نحوه صحیح تا زدن فرش دستباف را نیز بخوانید.

تمیز کردن صحیح فرش در ابتدای خرید فرش

یکی از نکاتی که برای تمیز کردن صحیح فرش و افزایش طول عمر فرش باید مورد توجه قرار گیرد این است که هنگام خرید فرش نو در بازار ممکن است پرزهای زیادی وجود داشته باشد تا عمر فرش شما زیاد شود، لازم است فرش را از ابتدا جارو کنید و پرزها را روی آن جمع کنید.

برای جارو کشیدن صحیح فرش از چه جارویی استفاده کنیم؟

جاروهایی برای هر نوع فرش وجود دارد تا به درستی فرش ها را تمیز کند. به عنوان مثال برای فرش های کم پرز می توانید از جارو با برس چرخشی استفاده کنید زیرا با حرکت پرز ذرات گرد و غبار را راحتتر از داخل فرش بلند می کنید. یا فرش هایی هستند که پرز و ساختار متراکم زیادی دارند (فرش های پشمی از این نوع هستند) برای این فرش ها از جارو برس استفاده نکنید، توصیه می شود برای این کار از جارو با مکش استفاده کنید. پیشنهاد میکنم مطلب نگهداری فرش دستباف را مطالعه کنید.

کدام شهر ایران بهترین فرش دستباف را دارد؟

هنگام جارو کشیدن فرش موقعیت خود را تغییر دهید

یکی از مهم ترین نکاتی که هنگام جارو کشیدن فرش باید به آن توجه داشت این است که هنگام جارو کشیدن باید جهت جارو کشیدن مرتباً تغییر داده شود یعنی جارو کشیدن از جهات مختلف انجام شود. . این نوع جارو زدن باعث می شود که پرز و ساختار فرش جایگاه خود را حفظ کند و به دلیل ناهمواری جارو از پرزهای زیاد جلوگیری کرده و عمر فرش را افزایش می دهد.

جارو زدن صحیح فرش وسیله ای برای کاهش باکتری ها است

جارو زدن صحیح فرش وسیله ای برای کاهش باکتری ها

همچنین، جارو زدن صحیح باعث می شود که فرش شما همیشه تمیز و جذاب بماند و باکتری ها و حشرات ریز موجود در پرزهای فرش کاهش یابد. این کار باعث سالم ماندن فرش و جلوگیری از تجمع میکروب ها در فرش می شود. توجه داشته باشید که فعالیت بیش از حد باکتری ها و حشرات کوچک می تواند باعث آسیب فرش شود.

فرش دستباف مصر

چند بار در هفته جارو می کشید؟

یکی از سوالات متداول در مورد شستشوی صحیح فرش این است که فرش را چند بار در هفته باید تمیز کرد؟ اساساً پاسخ به این سوال این است که تعداد روزهای مورد نیاز برای تمیز کردن فرش در طول هفته به میزان تردد در خانه و کارهایی که باید در آنجا انجام شود بستگی دارد. مثلا در خانه ای که حیوانات خانگی دارند میزان نظافت بیشتر می شود اما در جاهایی که تعداد افراد کمتر است حداقلی که می توان گفت نظافت خانه یک روز در هفته است.

15 دیدگاه در “روش های صحیح جارو زدن فرش را بیاموزید

  1. محمود بابایی گفت:

    هزینه تبلیغات توی سایت شما چنده؟

  2. حیدر مجیدی گفت:

    اینا فوق العادن

  3. هادی همدانی گفت:

    حرفتون خیلی عالیه

  4. حبیب طاهری گفت:

    چقد خوبین شما

  5. مهدی باقری گفت:

    خیلی دنبال این موضوع بودم

  6. اسدالله مرادی گفت:

    هزینه رپورتاژ آگهی توی سایت شما چنده؟

  7. رمضان جاوید گفت:

    خیلی ممنون از توضیحاتون خوبتون

  8. سعید عبدالهی گفت:

    aaaaliii bood

  9. حسین سهرابی گفت:

    میتونم شماره شما رو داشته باشم؟

  10. علی گنجی گفت:

    گل گفتید دست مریضاد

  11. محمدحسین قاضی گفت:

    این مطلب حرف نداشت

  12. منصور فلاح گفت:

    من یکی از کاربران دائمی سایت شما هستم

  13. منصور فرهادی گفت:

    شما کانال تلگرام هم دارین؟

  14. مسعود نادری گفت:

    گروه واتساپی هم دارید؟

  15. جعفر ایزدی گفت:

    مقالاتتون عالین واقعا!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *