مجله اصفهان فرش

اتحادیه فرش دستباف ایران در ژاپن

انحادیه فرش ژاپن

اتحادیه قالی دستباف ایران در ژاپن با شراکت و همکاری ستاد ملی قالی ایران و پشتیبانی نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در توکیو با هدف (بالا رفتن سطح آشنایی فروشندگان ایرانی قالی دستباف در کشورهای بیگانه با فرش دستباف ایران و فرآیند فرآوری قالی دستباف) انجام دادن به برگزاری همایش و کارگاه آموزشی قالی دستباف ایران در ژاپن کرده است.

فهرست مطالب

آشنایی با سلیقه ژاپنی ها برای بازگشت رونق به صادرات فرش ایرانی

آموزش دادن این کارگاه آموزشی را تورج ژوله نویسنده و پژوهشگر نام‌ آشنای فرش دستباف ایران و کاربر شورای پژوهش و آموزش ستاد ملی قالی ایران بر دوش خواهد داشت. گفتنی است، این کارگاه آموزشی دومین گام بزرگ اتحادیه بوپ دستباف ایران در ژاپن است که امیدواریم خروجی این گفت و شنود بالا بردن جایگاه قالی ایرانی در ژاپن بوده و قالی ایرانی بتواند جایگاه نخست واردات قالی به این کشور را به خود اختصاص دهد.

 اتحادیه قالی دستباف ایران در ژاپن با شراکت و همکاری ستاد ملی قالی ایران و پشتیبانی نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در توکیو تشکیل شداتحادیه فرش ژاپن

از اینکه ستاد ملی قالی نیز همچون سرپرست قالی درون این زمینه شده و پشتیبانی از کارگاه‌های آموزشی نهادها را مورد پشتیبانی مادی و آسمانی قرار داده بسیار خشنود و دلشادیم چراکه به راستی خروجی لازم را خواهد داشت.

نحوه نگهداری فرش دستباف

ژاپن از دید آنکه دارای جمعیت قابل ملاحظه ای است، مردم آن از درآمد بالایی برخوردارند افزون بر آن آنکه شیوه نشستن روی زمین و کاربرد از کفپوش در میان این کشور پر جمعیت روان است یکی از واردکنندگان بزرگ قالی دستباف به شمار می‌روند. واردات قالی به وسیلهٔ کشورهای فرآوری کننده قالی به ژاپن همواره روند افزایشی داشته است. شما را دعوت به مطالعه مطلب سایت اصفهان فرش با عنوان صادرات فرش دستباف میکنیم.

کشورهای چین و پاکستان و ایران و هندوستان به ترتیب بیشترین صادرات قالی دستباف را به این کشور دارند. اولا بایستی پروا داشت قالی‌ ابریشمی بازرگانی از دید وجود ابریشم ارزان و مناسب در کشور چین تولیدکنندگان چینی و اگرچه هندوستان می‌توانند قالی‌های ابریشمی بازرگانی ارزان درون این کشور کند طبعاً همچشمی تولیدکنندگان ایرانی در این بخش بسیار دشوار خواهد بود مگر آنکه بتوانیم قالی‌های ابریشمی جدا از دیگران و به ویژه چینی‌ها فرآوری کنیم، ثانیاً از دید همانندی فرهنگی چین با ژاپن به ویژه در شرایطی که دو کشور از روی سیاسی پیوندها دلخواهی داشته باشند. پیشنهاد میکنیم مطلب ما در مورد فرش دستباف قم را نیز مطالعه فرمایید.

مراحل تولید خامه(نخ) فرش کدامند؟

طبعاً نقوش ریشه دارچینی به دلخواه بخش قابل دیدی از مردم ژاپن خواهد بود، سوم اینکه مردم ژاپن در بیشتر موارد من‌جمله ساختمان همچون قدشان، سایز کوچک small را می‌پسندند، بنابراین باید قالی‌هایی روانه این بازار شود که با ساختمان آن هماهنگی داشته باشد با آگاهی به مواد بالا نکته‌هایی را به صادر‌کنندگان و تولیدکنندگان قالی باید جهت بازار ژاپن رعایت کنند به شرح زیر است:

بیشتر مردم ژاپن در آپارتمان‌های 50 تا 70 متری زندگی می‌کنند بنابراین اندازه‌های کوچک پارچه و پرده‌ای و دست بالا 6 متری موردنیاز این بازار است

  • 1- رنگ‌بندی: ژاپنی‌ها به رنگ‌های شاد همانند کرم و طلایی و سُرخ شاد و زرد و یشمی و سبز و آبی کمرنگ و ماستی بسیار دلبستگی دارند و رویهمرفته دوست دارند قالی هنگام‌ها رنگ ملایم و آرامی داشته باشند.
  • 2- طرح: درختی و گلدانی قم، افشان لچک ترنج اصفهان، طرح‌های گوناگون و گوناگون تبریز، گل‌افشان و ماهی درهم ریزبافت خراسان نشانه آگاهی این بازار است.
  • 3- اندازه: همان‌گونه که گفته شد بیشتر مردم ژاپن در آپارتمان‌های 50 تا 70 متری زندگی می‌کنند بنابراین اندازه‌های کوچک پارچه و پرده‌ای و دست بالا 6 متری موردنیاز این بازار است.
  • 4- بافت‌های میانه یا پایگاه و بازرگانی پیش‌ پا افتاده در این بازار جایگاهی ندارد. به چگونگی قالی فوق‌العاده بها می‌دهند رویه مرفته خواستار قالی‌های ریزبافت هستند.
  • 5- مواد نخستین: جهت این بازار باید از ابریشم برگزیده یا پشم ظریف و به ویژه پشمی که افزون بر هنگام ظرافت پابرجا نیز داشته باشد استفاده کرد.
فرش دستباف بیرجند

مطالعه بیشتر: اصطلاحات رایج در قالیبافی

15 دیدگاه در “اتحادیه فرش دستباف ایران در ژاپن

  1. ابوالقاسم عباسی گفت:

    دست مریضاد استاد

  2. منصور ایزدی گفت:

    چه مطلب خوبی

  3. حبیب الله بزرگ نیا گفت:

    شما پیج اینستا هم دارین؟

  4. مسلم قاضی گفت:

    مطالب بیشتری بنویسین لطفا

  5. محمود نصیری گفت:

    مطالب بی نظیر بود

  6. مجتبی امیری گفت:

    خیلی خوشحالم که هستین

  7. فرهاد امین گفت:

    احسنت عالی بود

  8. جواد مدنی گفت:

    لطفا آدرستون رو برای بنده ارسال کنین بنده ارسال کنین

  9. ایمان کشانی گفت:

    هزینه مشاورتون چنده؟

  10. امیرحسین نوروزی گفت:

    چجوری می تونیم با کارشناسانتون در ارتباط باشیم

  11. سیدمحمد مهدوی گفت:

    مرسی

  12. علی بابایی گفت:

    کانال تلگرامی هم دارید ؟

  13. ناصر جنتی گفت:

    دمتون گرم

  14. مجتبی انتظامی گفت:

    منابع این مطلب کجاست؟

  15. حمیدرضا فاضلی گفت:

    مشاورینتون قابل اعتمادن؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *