مجله اصفهان فرش

نحوه ست کردن رنگ فرش و دکوراسیون

نحوه ست کردن رنگ فرش و دکوراسیون

تطبیق فرش با مبلمان و انتخاب رنگ مبل و فرش مهمترین قسمت طراحی داخلی است. بنابراین برای انتخاب یکی از این دو باید حداکثر تمایل خود را صرف ایجاد رنگی منحصر به فرد در خانه خود کنید.

در طراحی، مهم ترین چیزی که باید با رنگ فرش شما همخوانی داشته باشد، رنگ مبل است. برای اینکه رنگ مناسبی برای دکوراسیون خانه داشته باشید، بهتر است نکاتی را رعایت کنید. در این مقاله می خواهیم پنج نکته مهم در مورد هماهنگی فرش و مبلمان را توضیح دهیم تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

فهرست مطالب

5 نکته برای ست کردن فرش با مبلمان

ست کردن فرش و مبل هم رنگ

  1. ست کردن فرش و مبل هم رنگ

اگر خواهان سادگی فضا و سبک کوچک آن هستید، بهتر است فرش و مبل خود را همرنگ بخرید.

به عنوان مثال: برای هماهنگی فرش با مبل طوسی رنگ مبل خود را با سایه تیره کمی متفاوت در نظر بگیرید و با سایر وسایل تزئینی مانند مجسمه یا آباژور از طریق رنگ های مختلف طرح ایجاد کنید.

البته باید به خاطر داشته باشید که خاکستری یک رنگ خنثی است و سه رنگ خاکستری روشن، خاکستری تیره و خاکستری دودی وجود دارد. رنگ های خنثی با اکثر رنگ ها سازگاری دارند، بنابراین سازگاری بیشتری دارند.

فرش چه رنگی را با مبل طوسی ترکیب کنیم؟

فرش چه رنگی را با مبل طوسی ترکیب کنیم؟

کرم

یکی از بهترین راه ها برای ست کردن مبل خاکستری با فرش، رنگ کرم است. رنگ کرمی به لطف حال و هوای گرم، فضای سرد خاکستری را تعدیل می کند. با ترکیب این دو رنگ، فضای داخلی خانه روشن تر به نظر می رسد. برای تطبیق فرش کرم با مبل خاکستری، می توان طرح های سریع و آسانی را انتخاب کرد.

صادرات فرش دستبافت

یکی از مزایای فرش کرم ساده این است که خانه شما را خلوت تر و بزرگ تر نشان می دهد. اما اگر می خواهید به رنگ دکوراسیون انرژی بدهید، بهتر است از فرش کرم طرح دار برای هماهنگی با مبل طوسی استفاده کنید.

رنگ سفید

رنگ سفید به خوبی با همه رنگ ها ست می شود و این رنگ ترکیب بسیار زیبایی با مبل طوسی ایجاد می کند. می توانید یک مبل طوسی را با یک فرش سفید ساده و طرح دار ترکیب کنید. تنها نقطه ضعف فرش سفید این است که به سرعت کثیف می شود. به طور کلی، رنگ‌های روشن در فرش‌هایی مانند سفید، کرم یا لیمویی به خوبی با مبل خاکستری روشن هماهنگ می‌شوند، بنابراین اگر مبل شما خاکستری تیره است، باید آن را با رنگ‌های دیگر ست کنید.

فرش سرمه ای با مبل خاکستری

رنگ آبی تیره

ترکیب فرش سرمه ای با مبل خاکستری ظاهری مجلل و شیک ایجاد می کند. برای جذابیت بیشتر این ترکیب باید یکی از دیوارها خاکستری یا ترکیبی از خاکستری و سرمه ای باشد.

ست کردن فرش و مبل با رنگ های متضاد

ترکیب رنگ های متضاد همیشه جذاب و شگفت انگیز است. کافی است بدانید کدام رنگ ها در کنار هم جذابیت بیشتری ایجاد می کنند. در مبحث رنگ شناسی هر رنگ معنای خاصی دارد. به عنوان مثال: رنگ کرم در دکوراسیون برای بیان انرژی، نشاط و شادی و یا رنگ های دیگر مانند قهوه ای، خاکستری، سفید، سیاه و غیره به عنوان رنگ های خنثی شناخته می شوند و معمولاً با اکثر رنگ ها به خوبی هماهنگ می شوند.

فرش دورو ابریشم چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

ست کردن فرش با مبل کرم

استفاده از مبل کرم با کوسن نارنجی به همراه مبل های نارنجی رنگ بسیار زیباست. اگر فرش خاکستری دارید بهتر است از مبلمان سرخابی یا صورتی استفاده کنید زیرا ترکیب این دو رنگ زیبایی منحصر به فردی به محیط شما می دهد.

ست کردن مبل نسکافه ای با فرش

رنگ نسکافه ای محبوب ترین رنگ در انتخاب مبلمان است. اولین نکته ای که در انتخاب مبل نسکافه ای با فرش باید به آن توجه کنید، سبک مبلمان است. برای مثال اگر مبلمان شما راحت یا کاناپه اس بهتر است یک فرش ساده مدرن انتخاب کنید. به طور کلی یک فرش ساده با ترکیب رنگ تیره تر از مبل نسکافه ای هماهنگ است و اگر می خواهید از رنگ متضاد استفاده کنید بهتر است رنگ فرش را با رنگ کوسن ها هماهنگ کنید.

استفاده از رنگ سبز

استفاده از رنگ سبز

رنگ سبز سرشار از انرژی و عشق است. استفاده از رنگ سبز در دکوراسیون داخلی زیبایی منزل یا محل کار شما را دو چندان می کند. ترکیب این رنگ با رنگ های زرد جلوه زیبایی ایجاد می کند.

بنابراین، اگر می خواهید از تکنیک رنگ های متضاد استفاده کنید، از فرش زرد برای هماهنگی با مبل زرد استفاده کنید. البته می توانید بسته به علاقه خود مبل سبز را با رنگ های دیگر ترکیب کنید.

فرش ذرع و نیم چیست؟

ست فرش با مبل فیروزه ای

ترکیب فرش های رنگ روشن با مبلمان فیروزه ای ظاهری شکیل و زیبا ایجاد می کند. برای هماهنگی فرش با مبلمان فیروزه ای، فرش هایی با رنگ های روشن مانند کرم، آبی روشن توصیه می شود. اگر نمی خواهید از فرش های رنگ روشن استفاده کنید، می توانید مبل فیروزه ای خود را با یک فرش سورمه ای با طرحی ساده ترکیب کنید.

  1. خریدن فرش های چند رنگ

اگر برای اولین بار می خواهید برای تغییر دکوراسیون فرش بخرید، بهتر است فرش چند رنگ بخرید زیرا رنگ های زیادی در الیاف آن به کار رفته است. بنابراین می توانید مبلمان خود را با یکی از رنگ های موجود در آن ست کنید، فرش های چند رنگ به راحتی با هر مبلی به راحتی ست می شوند و انتخاب رنگ مبل آسان می شود.

هماهنگی سبک و نوع مبلمان خود با فرش

4. هماهنگی سبک و نوع مبلمان خود با فرش

نکته دیگری که هنگام خرید مبل و تطبیق آن با مبل باید به آن توجه کنید. هماهنگی سبک ها و مدل های مبل با فرش است . برای انواع مدل مبل مانند مبل های سلطنتی و رسمی یا کاناپه های دورهمی باید فرش های مختلفی را انتخاب کنیم.

معمولاً در سبک‌های رسمی‌تر مانند مبل‌های سلطنتی، استیل یا کلاسیک از فرش‌های طرح ایرانی و سنتی استفاده می‌شود، اما برای راحتی، مبل‌ها و مبل‌های L شکل و فرش‌های طرح مدرن و ساده جذابیت بیشتری دارند.

  1. ست کردن مبل با فرش های طرح دار و شلوغ

اگر فرشی با طرح شلوغ دارید، بهتر است وسایل ساده و تک رنگی را انتخاب کنید که با رنگ زمینه فرش شما همخوانی داشته باشد تا فرش و مبلمان شما بهتر جلوه کند.

خواندن نقشه کامپیوتری فرش و تابلو فرش چگونه است؟

اگر از دو رنگ استفاده می کنید، پارچه های ساده و کم طرح را برای مبل خود انتخاب کنید. رعایت این تضادها زیبایی چیدمان شما را دو چندان می کند.

دقت به طرح و پارچه مبل خود

بافت و طرح پارچه مبل خود را برای هماهنگی فرش با مبل در نظر بگیرید. به عنوان مثال: اگر مبل ساده ای دارید از فرش یا موکت ساده استفاده کنید یا اگر طرح نیمه شلوغ در دکوراسیون را می پسندید فرش شلوغ و رنگارنگ با مبلمان ساده انتخاب کنید.

در دکوراسیون مدرن می توان فرش و مبلمان را با ترکیب رنگ های مختلف یا یک شکل انتخاب کرد. بنابراین هیچ محدودیتی برای دلنشین کردن خانه شما وجود ندارد. به خاطر بسپارید، همه این پیشنهادات فقط برای کمک به انتخاب مناسب تری ارائه شده است و رعایت آنها الزامی نیست. افکار و سلیقه شما بهترین و مناسب ترین انتخاب برای گرم کردن زندگی شماست.

آخرین مرحله

بهتر است اندازه فرش و مبلمان را با مساحت خانه تنظیم کنید. اگر خانه کوچکی دارید، از خرید مبلمان یا فرش های بزرگ با طرح های شلوغ خودداری کنید زیرا فضای کمتری را اشغال می کنند. در کل بهتر است قبل از خرید فرش و مبل به ابعاد و چیدمان آن فکر کنید.

15 دیدگاه در “نحوه ست کردن رنگ فرش و دکوراسیون

  1. عبدالرضا محمدی گفت:

    اکانت اینستا هم دارید؟

  2. غلام نامور گفت:

    نویسنده این متن کیه؟

  3. کاظم نیشابوری گفت:

    هزینه مشاوره آنلاین و حضوری باهم متفاوته

  4. جلال محمودی گفت:

    دستخوش

  5. مجتبی صالحی گفت:

    مطلب خوبی بود همکار گرامی

  6. هادی نامور گفت:

    خرید آنلاین هم دارید

  7. حیدر مجیدی گفت:

    گل گفتید دست مریضاد

  8. محمدحسن زنگنه گفت:

    مطلب خوبی بود

  9. علی رضا عبادی گفت:

    میتونیم توی سایت شما مطلب بنویسیم؟

  10. وحید بهاور گفت:

    احسنت عالی بود

  11. پرویز نجفی گفت:

    مطالب بیشتری بنویسین لطفا

  12. عبدالحسین کمالی گفت:

    هزینه تبلیغات توی سایت شما چنده؟

  13. بهنام فرهادی گفت:

    میتونم شماره شما رو داشته باشم؟

  14. جلال بهبهانی گفت:

    چطوری میتونیم از آخرین مطالبتون باخبر بشیم

  15. محسن کیانی گفت:

    بیشتری بنویسین لطفا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *