مجله اصفهان فرش

فرش ذرع و نیم چیست؟

منظور از فرش ذرع و نیم چیست؟

منظور از فرش ذرع و نیم چیست؟ یکی از گونه‌های بخش‌بندی فرش ها، بخش بندی از روی سایز و ابعاد میباشد. ذرع و نیم برای فرش گونه‌ای سایز انگاشته می‌شود که، اندازه ای کمتر از دو متر مربع دارد(نزدیک یک ونیم متر مربع). قالی‌های دستبافت دارای ابعاد جدا و طرح‌های گوناگونی می‌باشند.

اگر که ابعاد قالی 20.2*40.1 باشد به آن قالیچه گفته می‌شود و ابعادش را به‌ اصطلاح دو ذرعی می‌نامند. از قالی و فرش با ابعاد ذرع و نیم بیشتر در خانه‌های کوچک و یا برای پر کردن بخش های کناری خانه استفاده می شود. فرق قالی، قالیچه، کناره، پادری و … از لحاظ ابعاد و سایز است.

فرش ذرع و نیم

فهرست مطالب

ذرع چیست؟

ذرع به چه معناست؟ از واحدهای اندازه گیری طول است که در زمان حال ذرع را برابر 104 و 112 سانتیمتر در نظر می گیرند. ذرع مثل رجشمار برای اندازه گیری و محاسبه تراکم فرش به کار می رود. و یا بهتر است آن را به این صورت بیان کنیم : واحدی است برای اندازه گیری تعداد گره ها و خفت های هر فرش.

راه های جلوگیری از سر خوردن فرش

جهت مشاوره رایگان در خصوص خرید فرش دستباف میتوانید با شماره 09131162373 و یا 03132229377 (پورمعمار) تماس حاصل فرمایید. (به هیچ عنوان خریدار فرش شما عزیزان نیستیم لطفا در این خصوص تماس حاصل نفرمایید. باتشکر)

نحوه محاسبه ذرع

با کمک ذرع می توان اطلاعاتی مثل میزان تراکم خفت های فرش را محاسبه کرد. اندازه ذرع در تبریز و اصفهان با هم فرق دارند. در تبریز اندازه ذرع برابر 112 سانتیمتر و در اصفهان اندازه 104 سانتیمتر در نظر می گیرند. مثلا وقتی می گویند رجشمار فرش 70 است با توجه به اینکه کدام شهر را در نظر بگیرند می توان اینگونه گفت که در فرش اصفهان در هر 5 و 6 سانتی‌متر آن 70 گره وجود دارد و برای فرش تبریز در هر 7 سانتیمتر ، 70 گره وجود دارد.

نقشه فرش ذرع و نیم

نقشه فرش ذرع و نیم

فرش ذرع و نیم نقشه اش مثل فرش های دیگر از تنوع زیادی برخوردار می باشد. در اصل نقش و طرح فرش یکی از مهمترین فاکتورهایی است که در انتخاب و خرید مشتری تاثیر گذار است از این جهت طراحی نقشه فرش ذرع و نیم و یا هر فرش دیگری به اشخاص با سلیقه و با مهارت نیاز دارد. دو روش برای طراحی نقشه فرش موجود است ، یکی طراحی با دست و بوسیله کاغذ شطرنجی و یا استفاده کردن از نرم افزارهای مخصوص طراحی. نقشه فرش در انواع ساده ، شکسته ، گردان و … می باشد. معمولا از طرح های متنوع گل ، بته ، طرح های شاهنشاهی و قدیمی و طرح های دیگر برای بافت فرش استفاده می کنند.

فرش بامبو چه ویژگی هایی دارد؟

قیمت فرش ذرع و نیم ابریشم

قیمت فرش ذرع و نیم ابریشم متفاوت است و عامل های مختلفی در آن دخیل هستند مثل بافنده فرش ، طرح فرش و برند طراح و تولید کننده. این فرش ها به خاطر سایز کوچکشان نسبت به بقیه فرش ها از قیمت مناسب تری برخوردار می باشند. قیمت این فرش ها بستگی به تغییرات بازار دارد. از الیاف طبیعی و ابریشم در بافت این فرش ها استفاده می کنند و همچنین دستباف بودن این فرش ها در قیمتشان اثر زیادی دارد.

فرش ذرع و نیم ابریشم

قیمت فرش دستباف ذرع چارک ابریشم

قیمت این فرش ها با توجه به تنوع رنگ و سایزشان و همچنین نوسانات بازار متفاوت است برای اطلاعات بیشتر در زمینه قیمت فرش ذرع چارک ابریشم به سایت اصفهان فرش مراجعه فرمایید.

قیمت فرش ذرع و نیم اصفهان

ارزش فرش ذرع و نیم اصفهان نیز مانند ارزش دیگر فرش‌ها از روی تغییر بازار و دگر گونی همیشگی ماده نخستین و عوامل دیگری مانند سایز فرش، جنس، برند تولید کننده و … متفاوت است. فروشگاه اصفهان فرش جزو با سابقه ترین و با تجربه ترین فروشگاه فرش می‌باشد که با توجه به اوضاع اقتصادی برای رفاه حال شما عزیزان انواع فرش ذرع و نیم اصفهان را با بهترین شرایط و نازل‌ترین قیمت، به همراه شناسنامه و ضمانت نامه اصل کالا، در اختیار شما عزیزان قرار می گیرد. برای آگاهی و خرید از قیمت فرش ذرع و نیم اصفهان با ما تماس بگیرید. از عامل های مهم مشخص کننده قیمت فرش، شهر بافنده می باشد. همانطور که اطلاع دارید فرش اصفهان و تبریز از معروف ترین فرش‌ها هستند و همچنین فرش های ذرع و نیم اصفهان از مرغوبیت و جنس بسیار خوبی برخوردار هستند. در فرش دستباف ذرع ونیم تبریز از الیاف طبیعی و ابریشم استفاده می شود و قیمت ها و ابعاد مختلفی دارد. پیشنهاد میکنیم با گرانترین فرش های دستباف آشنا شوید.

فرش دورو ابریشم چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

15 دیدگاه در “فرش ذرع و نیم چیست؟

  1. علی محمد شریعتی گفت:

    بی نظیر هستید

  2. داوود سهرابی گفت:

    مهندس جان عالی بود

  3. رامین عسگری گفت:

    این مطلب حرف نداشت

  4. عیسی ذولفقاری گفت:

    خیلی سایت خوبی دارین

  5. اصغر نعمتی گفت:

    afarin matlab khobi bood

  6. احسان کلباسی گفت:

    احسنت عالی بود

  7. نادر طالبی گفت:

    خیلی عالی بود

  8. حبیب آدینه گفت:

    میتونیم توی سایت شما مطلب بنویسیم؟

  9. اصغر فتاحی گفت:

    متشکرم

  10. یعقوب مرادخانی گفت:

    بیشتری بنویسین لطفا

  11. رضا روزبه گفت:

    دمتون گرم

  12. موسی رمضانی گفت:

    شما کانال تلگرام هم دارین؟

  13. روح الله شهبازی گفت:

    ایول

  14. امید رشیدی گفت:

    هزینه مشاورتون چنده؟

  15. اسماعیل پارسا گفت:

    اینا فوق العادن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *