مجله اصفهان فرش

فرش دستباف دست دوم

فرش دستباف دست دوم

فهرست مطالب

چرا فرش دستبافت بخریم حتی دست دو ؟!

خیلی از مشتریان فرش فکر می کنند که فرش دستباف خیلی گران است و به همین خاطر سریع به سمت خرید فرش ماشینی می روند. ولی ما در این مقاله برای شما شرح می دهیم که فرش دستباف دست دوم اختلاف زیادی با فرش ماشینی ندارد و حتی نسبت به فرش ماشینی برتری زیادی دارد. 6 دلیل برای خرید فرش دستباف دست دوم به جای فرش ماشینی.

فرش دستباف دست دوم اختلاف زیادی با فرش ماشینی ندارد و حتی نسبت به فرش ماشینی برتری زیادی دارد

از لحاظ قیمت مناسب و در اثر گذشت زمان با ارزش تر

خیلی از مردم این آگاهی را ندارند که فرش های دست دوم ، به خصوص فرش های روستایی و عشایری در مقایسه با فرش های ماشینی قیمت خیلی بالایی ندارند. چون معمولا این فرش ها نسبت به فرش دستباف نو دچار افت قیمت می شوند. فرش ماشینی بعد از یک سال استفاده تقریبا دچار افت قیمت سه چهارم می شوند و در صورتی که فرش دستباف در اثر گذشت زمان گرانبها بودن خودش را دارا می باشد.

پایین کشی فرش چیست؟

جهت مشاوره رایگان در خصوص خرید فرش دستباف میتوانید با شماره 09131162373 و یا 03132229377 (پورمعمار) تماس حاصل فرمایید.

فرش ماشینی بعد از یک سال استفاده تقریبا دچار افت قیمت سه چهارم می شوند و در صورتی که فرش دستباف در اثر گذشت زمان گرانبها بودن خودش را دارا می باشدفرش کلاسیک؛ همیشه مد است!

فرش های ماشینی از لحاظ طرح با مد روز در حال تغییر هستند. ولی فرش دستباف چون طرح و نقش کلاسیکی دارند اصیل تر بوده و در نتیجه هیچوقت از مد نمی افتند. به اصطلاح روح زمان در فرش دستباف جاری است.

رشته ها و الیاف طبیعی به کار برده در فرش دستباف

الیاف طبیعی خیلی بهتر از الیاف مصنوعی است و علت های آن این است ، دوام ، نگهداری از گرما در فصل سرما و خنکی در فصل گرما ، به وجود آوردن آرامش در منزل و تندرستی اشخاص و ….

حال الیاف مصنوعی این امکان را دارند که به سلامتی مردم و محیط آسیب برسانند.

فرش دستباف به خاطر دارا بودن مواد اولیه باکیفیت و طبیعی ، مثل پشم گوسفند و رنگ های طبیعی ماندگاری خود را حفظ می کند

دوام بیشتر

فرش دستباف به خاطر دارا بودن مواد اولیه باکیفیت و طبیعی ، مثل پشم گوسفند و رنگ های طبیعی ماندگاری خود را حفظ می کند. این فرش ها بعد از سال ها که مورد استفاده قرار گرفتند و چند بار شسته شدند کیفیت خودشان را دارند. در صورتی که فرش های ماشینی در اثر گذشت زمان زیبایی خود را از دست داده و بعد از چند بار شستن نرم بودنشان از بین می رود.

آموزش بافت فرش دستباف گرد

هر چه فرش پا خورش بیشتر زیباتر و درخشان تر

در فرش دستباف الیافی که به کار برده می شود در طول زمان و پا خور زیاد نه تنها ظاهر زیبای خودش را از دست نمی دهد بلکه هر چه بگذرد نرم تر و براق‌تر می شود. پشمی که در این فرش ها استفاده می شود در اثر گذشت زمان درخشان تر و نرم تر می شود. این خصوصیات برای الیاف مصنوعی به کار برده شده برعکس می باشد یعنی با مرور زمان این الیاف کوبیده شده و زبرتر و سفت‌تر می شوند.

در فرش دستباف الیافی که به کار برده می شود در طول زمان و پا خور زیاد نه تنها ظاهر زیبای خودش را از دست نمی دهد بلکه هر چه بگذرد نرم تر و براق تر می شودفرش دستباف داستان دارد!

فرش دستباف در طی مدت زمانی کم وبیش بلند به دست فرد یا کسانی بافته می‌شود. این فرد یا مردم هنرمند در راستای این راه ، گره به گره بافرش زندگی می‌کنند. در این راه مهربانی و احساساتشان نیز با آن‌ها همراه است. اندوه و شادی این هنرمندان در تاروپود فرش‌ها جای می‌گیرد و انگار روان هنرمند در فرش جاری است. از همین رو است که فرش دستباف و بافندگی آن را، عین هنر می‌دانیم. اکنون به یاد بیاورید فرش‌های ماشینی را که به‌وسیله دستگاه‌ها و اگرچه به تندی آماده می‌شوند. فرش‌هایی که هیچ ارزش هنری‌ای برای آن‌ها نمی‌توان متصور بود.

فرش ذرع و نیم چیست؟

فرش دستباف ایرانی

از کهن‌ترین فرش‌های دستباف ایران زمین قالیچه‌ای آریایی با طرح و نقش‌های ریشه‌دار هخامنشی است. این فرش از فرش‌های دستباف پارت‌ها و مادها است که وابسته به روزگار هخامنشیان است. فرش دستباف ایرانی همواره از آوازه و معروفیت ویژه‌ای برخوردار بوده است. فرش‌بافی در شهرهای گوناگونی در ایران رواج داشته است. ولی فرش دستباف تبریز، فرش دستباف کاشان و… بسیار سرشناس هستند.

امروزه با گسترش صادرات ، گونه‌های فرش‌های دستباف کاشان ، تبریز به سراسر جهان و مخصوصاً کشورهای اروپایی فرستاده می‌شود.

فرش دستباف دست‌دوم نیز هواداران فراوانی در کل دنیا دارد. چون یک عتیقه به شمار می آید. و باگذشت سالیان زیاد نه‌تنها ارزش این فرش کم نمی‌شود. حتی هر چه بیشتر بگذرد از لحاظ هنری گرانبهاتر شده و ارزش مالی خودش را حفظ می کند. امروزه خریدوفروش فرش های دستباف دست دوم به دلیل قیمت پایین آنها در برابر فرش دستباف نو زیاد شده است. اشخاصی که نمی توانند فرش دستباف نو بخرند این فرش ها را می خرند.

نخ مرینوس چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

امروزه خریدوفروش فرش های دستباف دست دوم به دلیل قیمت پایین آنها در برابر فرش دستباف نو زیاد شده است

15 دیدگاه در “فرش دستباف دست دوم

  1. محمدتقی قادری گفت:

    شما پیج اینستا هم دارین؟

  2. رضا کمالی گفت:

    مثل همیشه عالی و کاربردی

  3. مجید احمدیان گفت:

    مرسی

  4. اسماعیل کریمی گفت:

    سایتتون محشرههههه

  5. محمدتقی راستاد گفت:

    مطلب به درد بخوری بود

  6. مجتبی یوسفی گفت:

    شماره تماستون برای خرید تلفنی چنده

  7. اسماعیل فتاحی گفت:

    حرف نداری

  8. داوود دهقانی گفت:

    شما همیشه امیدوارم کننده صحبت می کنید و این خیلی خوبه

  9. مهدی اسلامی گفت:

    چقد خوبین شما

  10. نادر نجفی گفت:

    یه سوال داشتم خرید حضوری هم دارید

  11. حسن بهرامی گفت:

    بیشتری بنویسین لطفا

  12. غلامعلی یوسفی گفت:

    احسنت عالی بود

  13. مهدی هاشمیان گفت:

    aaaaliii bood

  14. عبدالله خوش نیت گفت:

    لطفا آدرستون رو برای بنده ارسال کنین

  15. حامد صدیق گفت:

    مطالب بیشتری بنویسین لطفا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *