مجله اصفهان فرش

فرش دستباف مدرن ایرانی

فرش دستباف مدرن ایرانی

فرش دستباف مدرن یا Modern handmade carpet ترکیبی از فرش سنتی دستباف و فرش های جدید امروزی میباشد. فرش دستباف مدرن ایرانی با دکوراسیون خانه های ما همخوانی دارد و جای نگرانی نیست.

فهرست مطالب

فرش دستباف مدرن ایرانی

هیچ کس نمیتواند زیبایی ویژه چیدمان خانه، با فرش دستباف مدرن ایرانی را انکار کند. فرش دستباف مدرن ایران، می‌تواند حسابی در دل چیدمان درونی خانه‌تان غوغا به پا کنند. ولی این عناصر زیبایی بخش اگر به‌درستی انتخاب نشوند، می‌توانند بازده برعکس داشته باشند. بنابراین ما تصمیم گرفتیم نوشته‌ای را برای شما آماده کنیم و به شما بگوییم که هرکدام از فرش‌های ایرانی، یا بهتر بگوییم کدام طرح فرش دستباف مدرن ایرانی برای کدام شیوه چیدمان پسندیده‌تر است. البته قبلا مطلبی در مورد ست کردن رنگ فرش با دکوراسیون خانه منتشر کرده ایم که پیشنهاد میشود حتما مطالعه کنید.

فرش دستباف مدرن ایرانی

کدام فرش دستباف مدرن ایرانی مناسب چیدمان خانه شماست؟  

یکی از مزیت های فرش دستباف ایرانی در این است که، دارای طرح های مختلف و فراوانی می باشد، که دست شمارا برای گزینش و خرید باز می‌گذارند. پس تنها کاری که باید بکنید نگاه کردن به چیدمان درونی خانه‌تان است. برای خانه‌هایی که دارای رنگ‌های روشن هستند، فرش ایرانی با رنگ‌های تیره و همچنین طرح و نقش نسبتا بزرگ مناسب است، عکس این داستان نیز صادق است. یعنی برای خانه‌های کوچک‌تر با روشنایی کم‌تر یا آمیختگی رنگی تیره بهتر است به سراغ فرش‌های ساده‌تر با رنگ‌های روشن بروید.

با چه روش هایی می توان بوی نم فرش را از بین برد؟

فرش دستباف مدرن با طرح و نقش ریز و رنگ روشن

فرش دستباف مدرن ایرانی در چیدمان کلاسیک

شیوه کلاسیک، یکی از آن شیوه‌های چیدمان  دکوراسیون است که به جزئیات زیادی توجه میکند تا به بنیاد خود بیشتر نزدیک شود، پس اگر خانه‌ای دارید که شیوه چیدمان آن کلاسیک است، فرش‌هایی با طرح و نگارهای پرکار بیشتر به کار شما می آید، اگرچه می‌گوییم فرش‌های دستباف در شیوه کلاسیک باید، با جزئیات بیشتر باشند ولی به نکات دیگری هم‌بستگی دارد:

  1. نخست آن‌که رنگ این فرش‌ها نباید لاکی، قرمز و زرشکی باشد.
  2. دوم آن‌که هر چه فضا کوچک‌تر باشد بهتر است که طرح و نقش فرش‌ بزرگ‌تر باشد، طرح های ریز و پر جزئیات برای محیط های کوچک پسندیده نیستند.

بهترین اندازه فرش دستباف مدرن امروزی ایرانی

نکته دیگری که باید در گزینش فرش دستباف مدرن امروزی ایرانی مورد توجه قرار بگیرد، اندازه فرش‌ها است. ابعاد و اندازه فرش‌ها مدرن دستباف نیز به‌اندازه طرح و نقش فرش‌ های ایرانی با ارزش هستند. گاهیممکن است مساحت کمی در اختیار داشته باشید ولی فرشی را پیدا کنید که رنگ و طرح و نقش آن درست با چیدمان درونی خانه‌تان ست است، ولی سختی اینجا است که این فرش دارای طرح و نگارهای ریز و درهم‌تنیده‌ای است که اگر آن را استفاده کنید باعث شلوغی چیدمان درونی اتاقتان خواهد شد، پس باید چه‌کار کرد؟ راهکار این است که از فرش‌هایی با ابعاد کوچک‌تر استفاده کنید، به همین راحتی.

فرش دستباف زنجان

بهترین طرح و رنگ فرش مدرن ایرانی برای پذیرایی

اگر باور می‌کنید که چیدمان درونی خانه‌تان نیاز به یک تغییر بنیادی دارد، می‌توانید از گونه‌های فرش دستباف مدرن ایرانی یاری بگیرید. خوشبختانه امروزه فرش های دستباف نیز طرح های بسیار گوناگونی دارند که هر نوع سلیقه ای را پوشش میدهد. پیشنهاد ما این است که اگر خانه‌ای روشن دارید که برایتان یکنواخت و خسته‌کننده شده است، از فرش‌هایی با رنگ‌های گرم بهره ببرید. اگرچه نکات دیگری را هم که با هم بررسی کردیم، در نظر بگیرید.

انتخاب و خرید فرش دستباف مدرن ایرانی

این‌که شما قصد دارید فرشتان را در کجا استفاده کنید هم بسیار با ارزش است، به‌طور نمونه اگر قرار است فرش را در راهرو پهن کنید، باید فرش ایرانی با طرح‌هایی دنباله‌دار را گزینش کنید و از آنجایی که چیدمان درونی راهروها کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد شما می‌تواند فرش‌هایی را که طرح‌ های انبوه دارند خرید کنید تا به چیدمان درونی راهرو خانه‌تان حس و حالی نو ببخشید.

فرش دستباف قم

انتخاب و خرید فرش دستباف مدرن ایرانی

طرح فرش دستباف مدرن ایرانی می‌تواند برچیدمان مبلمان های خانه هم موثر باشد. یعنی انتخاب فرش مدرن می‌تواند بر مبلمان های شما حکم کند که چگونه چیده شوند. بیشتر فرش‌هایی با طرح‌ های مرکز گرا باعث می‌شوند تا مبلمان خانه نزدیک تر در کنار هم چیده شوند، پس باید پیش از گزینش فرش به طراحی پلان و نقشه خانه‌تان هم توجه کنید.

فرش های دستباف مدرن مدل های مختلفی دارد که میتواند به شما در چیدمان گرد و یا خطی منزل کمک کند.

فرش دستباف مدرن با رنگ قرمز

15 دیدگاه در “فرش دستباف مدرن ایرانی

  1. علی محمد اشرفی گفت:

    شادکام و سلامت باشید

  2. امیرحسین شهبازی گفت:

    اینا فوق العادن

  3. محمد ایرانی گفت:

    لطفا آدرستون رو برای بنده ارسال کنین

  4. عبدالرضا عظیمی گفت:

    چقد خوبین شما

  5. سیدحسین امیدی گفت:

    سلام عالی بود

  6. محمدرضا امیدی گفت:

    مطالب بی نظیر بود

  7. بهرام هدایت گفت:

    من زندگیمو مدیون شمام

  8. رامین ایمانی گفت:

    حساب توییتری هم دارید؟

  9. غلامرضا جوادی گفت:

    حرفتون خیلی عالیه

  10. غلامعلی علیزاده گفت:

    بی نظیر هستید

  11. احسان معصومی گفت:

    عاااااااااااالی

  12. محمدحسین زارع گفت:

    چرا اینقد زیاد؟

  13. حیدر ملک گفت:

    بسیار گویا و شفاف بیان کردید

  14. عزیز شکری گفت:

    خیلی خوشحالم که هستین

  15. جواد زمانی گفت:

    شما کانال تلگرام هم دارین؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *