مجله اصفهان فرش

فرش دستباف طرح ماهی

فرش دستباف طرح ماهی

فرش دستباف ریز ماهی خوی یکی از پرطرفدارترین فرش‌ های دستباف ایرانی در میان مردم است دیرینگی این فرش دستباف به شصت سال پیش بازمی‌گردد. با آگاهی به نوسانات قیمت این روز ها در بازار ارزش پا برجایی برای فرش دستباف خوی آشکار نشده است در حال حاضر گواه مندی بیشتر به قیمت‌های کهن می‌باشد و برای آگاهی از ارزش دقیق نیاز به تماس تلفنی می باشد.

ارزش یک فرش دستباف به عواملی مانند طرح فرش، نقش فرش، ابعاد فرش، کلفتی فرش، تعداد رج فرش و ریزبافی آن فرش بستگی دارد.

فرش دستباف ریز ماهی خوی

گونه‌های فرش دستباف ریز ماهی خوی در طرح‌های کمال الملک، موج مهر، قاب قرآن، خشتی، گرد و شمعدانی موجود در فرش‌فروشی دقیقیان به شرح زیر است:

فرش دستباف ریز ماهی خوی طرح کمال‌الملک، فرش دستباف نقش ماهی طرح شمعدانی، فرش دستباف نقش ماهی طرح خشتی، فرش دستباف نقش ماهی طرح قاب قرآن، فرش دستباف نقش ماهی طرح گرد، قیمت فرش دستباف نقش ماهی طرح موج مهر.

انواع تابلو فرش دستباف

نگهداری از فرش ریز ماهی

فهرست مطالب

نگهداری از فرش ریز ماهی

این فرش‌ ها را به‌هیچ‌ عنوان نباید در خانه شست قالی‌شویی‌ها با صابون‌های صنعتی و اثبات رنگ فرش را می‌شویند که رنگ‌ های آن میان هم نرود، چرا که بیش از ۵۰ درصد رنگ این فرش‌ها طبیعی است. فرش دستباف تبریز نیز مشابه با فرش طرح ماهی است که پیشنهاد میکنیم مطلب آن را بخوانید.

نیکویی بازار درونی و بیرونی فرش ریزماهی

زمانی بود که فرآوری فرش بیشتر بود، درخواست‌کنندگان درونی کمتر بودند و ما می‌توانستیم پاسخگوی درخواست‌های بیرونی هم باشیم ولی اکنون به‌طوری خریداران درونی فرش ریز ماهی افزایش پیدا کرده که کالاهای فرستاده برای ما در اولویت دوم قرار گرفته مگر خریدارانی که به ایران می‌آیند و خودشان فرش تهیه می‌کنند و با خود می‌برند یا سفارش‌ هایی را می‌دهند که برای آن‌ها ارسال شود، ما خریداران فراوانی را در آمریکا، آلمان، روسیه، فرانسه و ایتالیا داریم که با قیمت‌های بالا فرش ایرانی را خریداری می‌کنند.

از بین بردن چین و برجستگی روی فرش

فرش دستباف ماهی مرند

فرش دستباف ماهی مرند

سالانه بيش از 14 هزار متر مربع گونه‌های فرش دستباف در شهرستان مرند فرآوری مي‌شود. به گزارش ايسنا محمد دنيا ديده مدير امور بازرگاني مرند افزود: به گونه ميانگين اين سنجش فرش دستباف در شهرستان مرند در چارچوب 200 متر مربع فرش ابريشمي ناب، هفت هزار متر مربع فرش با چله ابريشم و ما بقي به شیوه فرش با چله نخي فرآوری و به بازارهاي مصرف درونی و بیرونی پیشنهاد مي‌شود.

وي گفت: اين سنجش فرش‌هاي دستباف از سوي بيش از 15 هزار نفر بافنده بومی و با به‌کارگیری شمار 12 هزار دار فرش موجود در مناطق گوناگون شهرستان بافته مي‌شود. وي همچنين از دشواری‌ها پیشروی فرش دستباف مرند را موانع بيمه قاليبافان چگونگی بازاريابي و گونه به‌کارگیری و مدت زمان بازپرداخت وام‌هاي بانكي برشمرد. دنیا دیده گفت: از روی درآمد بسيار كم بافندگان كه تنها 30 يا 40 هزار ريال به به‌جای هشت ساعت كار توان‌ فرسا و سخت است بیشتر آن‌ها با مشكلات زندگانی‌ای فراواني روبرو هستند.

خواندن نقشه کامپیوتری فرش و تابلو فرش چگونه است؟

مدير بازرگاني مرند افزود: از مجموع همه بافندگان اين شهرستان نزدیک 40 درصد آن‌ها زير پوشش بيمه قاليبافي هستند ‌و آن‌ها نيز تنها مي‌توانند از برتری‌های بازنشستگي كه دربرگیرنده دريافت نیمه دستمزد پس از 20 سال پیشینه كار و يا رسيدن به سن 55 سالگي استفاده دلخواهی بكنند. وي با بیان اينكه فرش‌هاي دستباف توليدي در شهرستان مرند بیشتر با به‌ کارگیری روش نقشه‌هاي سنتي ماهي، چهلي و نجومي بافته مي‌شوند گفت: طي یک سال گذشته از راه اتحاديه فرش دستباف مرند شمار بيش از يك هزار و 600 فقره پروانه كسب و نيز برگه قاليبافي براي مردم تحت پوشش صادر شده است.

فرش دستباف ماهی تبریز

فرش دستباف ماهی تبریز

فرش ریز ماهی به گونه کامل دستباف است و مانند دیگر بافته‌ ها از تار و پود تشکیل‌شده، تار های این‌گونه فرش می‌تواند نخ پنبه باشد و پود آن‌هم به گونه کامل پنبه است برای افزودن به ارزش فرش می‌توان تارهای آن را با نخ ابریشم بافت، این‌گونه فرش گل‌های ابریشمی هم دارد که افزون بر ارزشمند کردن فرش آن را زیباتر نیز می‌کند چراکه باعث برجسته نشان داده شدن نقش آن می‌شود، هنگام شستشو گل‌ ابریشم پایین می‌رود و نخ‌های پنبه بالاتر می‌مانند. فرش دستباف طرح ماهی تبریز در ابعاد های مختلف 3 متری و 1.5 متری و … در بازار موجود می باشد.

آشنایی با نقش و طرح درختی

15 دیدگاه در “فرش دستباف طرح ماهی

  1. مصطفی سالاری گفت:

    بیشتری بنویسین لطفا

  2. علی محمد ایزدی گفت:

    مقالاتتون عالین واقعا!

  3. مجید مهدوی گفت:

    Awli bood

  4. محمدحسین مددی گفت:

    محتوا خوبی بود

  5. حسینعلی عرب گفت:

    مطالب بی نظیر بود

  6. جلال امینی گفت:

    حساب توییتری هم دارید؟

  7. صادق سهرابی گفت:

    خرید آنلاین هم دارید

  8. حبیب الله حسنی گفت:

    چطوری میتونیم از آخرین مطالبتون باخبر بشیم

  9. سجاد اکبری گفت:

    عاااااااااااالی

  10. علی اکبر کاکاوند گفت:

    هزینه مشاوره آنلاین و حضوری باهم متفاوته

  11. سیدحسین شعبانی گفت:

    متشکرم

  12. محمد سلیمی گفت:

    مطلبتون بسیار مفید بود

  13. نادر محسنی گفت:

    مرسی

  14. محمود عبدی گفت:

    میتونیم توی سایت شما مطلب بنویسیم؟

  15. غلام نادری گفت:

    مطلب به درد بخوری بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *