مجله اصفهان فرش

فرش آران و بیدگل

فرش آران و بیدگل

آران و بیدل با داشتن جاذبه های طبیعی، تاریخی و فرهنگی یکی از شهرهای شمالی استان اصفهان است که می تواند پذیرای گردشگران در ایام نوروز باشد. فرش آران و بیدگل نیز جزو هنر های دستی این شهر است.

شهر آران و بیدگل شهری تاریخی و میراثی است، شهر فرش و نقش، شهر بناهای باستانی و شهر محوطه‌های کویری، در دروازه کویر ایران در شمالی‌ترین نقطه استان اصفهان قرار دارد. و با طبیعتی زیبا و محیط زیست منحصر به فردش با جانوران و گیاهان بی نظیر و دریاچه ای زیبا با نمک الماس شکل و نورهای زیبا یکی از مهم ترین و منحصر به فرد ترین شهرها و یکی از مقاصد نمونه گردشگری اصفهان و ایران اسلامی به شمار می رود. فرش دستباف اصفهان نیز جزو فرش های پرفروش بازار است.

فهرست مطالب

کارخانه فرش آران و بیدگل

بیش از 500 کارخانه فرش ماشینی در آران و بیدگل وجود دارد و این کارخانه ها سالانه بیش از چهل و پنج میلیون متر مربع فرش ماشینی مرغوب تولید می کنند که پنجاه (50) درصد فرش ماشینی کشور است.

کاربرد های فرش دستبافت

فرش دستباف آران و بیدگل

فرش دستباف آران و بیدگل

فرش دستباف آران و بیدگل جزو معروف ترین فرش های دستبافت ایرانی است که در دنیا مشهور است و حجم زیادی از آن سالانه به کشور های خارجی مخصوصا کشور های اروپایی صادر می شود. با در نظر گرفتن این مطالب طبیعی است که بازار صادرات قالی دستبافت آران و بیدگل به نسبت فرش های دیگر پر فروش تر و پر رونق تر باشد و این بازار داغ صادرات قالی های دستبافت دلیل رونق گرفتن اقتصاد کشورمان نیز می گردد.

فرش آران و بیدگل به کشورهای مختلف دنیا از جمله ایالات متحده آمریکا، کانادا، چین، ژاپن، آلمان، اسپانیا، ایتالیا، سوئد، اتریش، دانمارک، قطر، امارات، عمان، ترکیه، عراق و … صادر می شود. پیشنهاد میکنیم مطلب فرش مراکشی را نیز مطالعه کنید.

الیاف فرش آران و بیدگل

الیاف فرش آران و بیدگل

در بافت فرش آران و بیدگل از الیافی مانند اکریلیک، اکریلیک هیت ست، پلی پروپیلن، پلی استر و BCF استفاده شده است. که نوع آکریلیک هیت ست شده نسبت به بقیه الیاف دیگر کیفیت و عملکرد بهتری دارد.

فرش دستباف سمنان

فرش ماشینی آران و بیدگل معمولاً به فرش کاشان معروف است. این به دلیل فاصله بسیار کم دو شهر و همچنین موقعیت جغرافیایی و تعامل مردم در دو شهر است. فرش آران و بیدگل از همان ابتدای تولید فرش ماشینی در ایران پا به پای فرش کاشان پیش آمده است. کاشان به دلیل جمعیت و شرایط طبیعی یکی از اولین مراکز فرش ماشینی در ایران بود.

خرید و قیمت فرش آران و بیدگل

قیمت فرش آران و بیدگل با توجه به تنوع بسیار زیاد این فرش متنوع میباشد و نمیتوان قیمت دقیقی بیان نمود، ولی در کل قیمت فرش آران و بیدگل به عواملی مثل جنس نخ تار و پود، متراژ فرش، طرح و نقش، نوع رنگرزی و … بستگی دارد.

15 دیدگاه در “فرش آران و بیدگل

  1. خلیل طهماسبی گفت:

    بیشتری بنویسین لطفا

  2. حبیب الله حاجی گفت:

    چه سایت قشنگی دارین

  3. حیدر غفاری گفت:

    گل گفتید دست مریضاد

  4. غلام شریفی گفت:

    خیلی عالی بود

  5. قاسم رضایی گفت:

    چقد خوبین شما

  6. غلامحسین هخامنش گفت:

    شما پیج اینستا هم دارین؟

  7. میلاد مجد گفت:

    دمتون گرم

  8. امید کریمی گفت:

    هزینه مشاوره آنلاین و حضوری باهم متفاوته

  9. صادق قربانی گفت:

    من یکی از کاربران دائمی سایت شما هستم

  10. جعفر مرادی گفت:

    خیلی دنبال این موضوع بودم

  11. سیدعلی نقدی گفت:

    میتونیم توی سایت شما مطلب بنویسیم؟

  12. اسماعیل شریفی گفت:

    مطلبتون بسیار مفید بود

  13. حسن فروتن گفت:

    afarin matlab khobi bood

  14. قربانعلی رضا گفت:

    این موضوع یکی از موضوعات موردعلاقه منه

  15. میلاد کرمی گفت:

    لطفا آدرستون رو برای بنده ارسال کنین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *