مجله اصفهان فرش

روش های خشک کردن فرش

روش های خشک کردن فرش

در این مقاله برای شما عزیزان روش های خشک کردن فرش را شرح می دهیم، خوشحال می شویم تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید.

خشک کردن فرش خیس عملیات مهمی است که نقش ویژه ای در افزایش طول عمر فرش و جلوگیری از آسیب دیدن آن دارد. اگر سطح رطوبت فرش کم است، با کمک ترفندهایی می توانید آن را در خانه در کمترین زمان خشک کنید. اما در صورت رطوبت بالا توصیه می شود شستشوی فرش را به متخصصان قالیشویی بسپارید. این مقاله اطلاعات مفیدی در مورد روش های مختلف خشک کردن فرش در خانه در اختیار شما قرار می دهد.

فهرست مطالب

خشک کردن سریع فرش با حوله

خشک کردن سریع فرش با حوله

اگر کل فرش خیس است، اولین کاری که باید انجام دهید این است؛ به سرعت از آن آب بگیرید و آویزان کنید یا در فضای باز پخش کنید. اما اگر مقداری از فرش خیس باشد، یک حوله را روی محل مرطوب قرار دهید و تا حد امکان آب را از فرش جذب کنید. مراقب باشید زیر فرش خیس نشوید. هر از گاهی حوله را با حوله خشک دیگری جایگزین کنید تا روند خشک شدن سریعتر شود.

راه های جلوگیری از سر خوردن فرش

گاهی آب و رطوبت به زیر فرش می رسد، در چنین مواقعی باید بلافاصله فرش را برگردانید و تمام زیر فرش را بردارید. اگر حتی یک تکه فرش نمدی خیس زیر فرش باشد باعث بروز قارچ و کپک می شود. خشک کردن فرش در خانه نیاز به دقت، صبر و زمان زیادی دارد. علاوه بر این، فرد باید شناخت کاملی از نوع فرش داشته باشد، پس شاید خشک کردن فرش در منزل کار ساده ای نباشد و اگر بی تجربه هستید، ادامه مقاله را بخوانید.

خشک کردن فرش با انواع خشک کن فرش

دستگاه وکیوم مخصوص جذب آب یکی از این ابزارهاست. مراقب باشید برای این کار از جاروبرقی استفاده نکنید، زیرا دستگاه وکیوم باید بتواند آب را جذب کند. برای خشک کردن فرش در منزل ابتدا آب را از فرش جمع آوری کرده و وکیوم کنید. دستگاه وکیوم آب را از فرش جمع آوری می کند. اما آب زیر فرش را جمع نمی کند. توجه داشته باشید که در پایان کار حتماً مخزن آب دستگاه را خالی کنید.

درباره نمد ترکمن چه میدانید؟

برای استفاده از آبگیر فرش؛ باید بدانید که به جنس فرش آسیب نرسانید. برخی برای خشک شدن سریع از سشوار استفاده می کنند. برای این کار لازم است دستگاه را در فاصله مناسب از رطوبت نگه دارید تا خشک شود. مهم است که سشوار را خیلی نزدیک به فرش قرار ندهید. اگر رطوبت فرش زیاد باشد و قسمت زیادی از فرش خیس باشد این کار خسته کننده و زمان بر خواهد بود.

خشک کردن فرش دستباف

خشک شویی فرش دستباف به دلیل تفاوت این نوع فرش با فرش ماشینی; سخت تر خواهد بود. گاهی اوقات فرش دستبافت به دلیل خیس شدن ممکن است تغییر رنگ داده و بافت رنگ خود را از دست بدهد. فرصت ترکیب و تطبیق رنگ ها در فرش دستباف بیشتر است. بنابراین در صورت خیس شدن این گونه فرش ها حتما به قالیشویی هایی که خدمات مختلف قالیشویی را برای حفظ سلامت فرش ارائه می دهند بسپارید.

چرا فرش دستباف گران‌ تر از فرش ماشینی است؟

تفاوت بین خشک کردن فرش در منزل و قالیشویی

تفاوت بین خشک کردن فرش در منزل و قالیشویی

در بسیاری از موارد فرش خیس بوی نامطبوعی دارد که به دلیل رشد قارچ و کپک در داخل الیاف فرش ایجاد می شود. اگر فرش به قالیشویی مطمئن سپرده شود، خبری از این بوی نامطبوع نخواهد بود.

خشک کن قالیشویی که در قالیشویی ها استفاده می شود. تخصصی است و زمان خشک شدن فرش را کاهش می دهد. همچنین خشک شدن نامناسب می تواند به مواد فرش آسیب برساند و در نتیجه فرش زیبایی خود را از دست بدهد.

در قالیشویی جدای از روش های سنتی، فرش با استفاده از اتاق المنت، عملیات خشک کردن فرش انجام می شود. این اتاق ها با گرمایش خود تا حد امکان سرعت خشک شدن را کاهش می دهند. درجه حرارت در این اتاق ها به گونه ای تنظیم می شود که الیاف فرش آسیبی نبیند.

برخی از قالیشویی ها نیز با استفاده از گرمخانه گازی فرش را تا دمای مناسب خشک می کنند. با توجه به عوامل فوق، بهتر است فرش توسط متخصص در این زمینه و در مکانی مناسب خشک شود.

انتـخاب فرش متناسب با دکوراسيون

15 دیدگاه در “روش های خشک کردن فرش

  1. خوش نیت گفت:

    مقالاتتون عالین واقعا!

  2. علی محمد میر گفت:

    سلام عالی بود

  3. ابوالقاسم اشرفی گفت:

    مطلب به درد بخوری بود

  4. امید سلیمی گفت:

    هزینه رپورتاژ آگهی توی سایت شما چنده؟

  5. رحیم عباسی گفت:

    مطلب خوبی بود

  6. مهرداد اصغری گفت:

    مرسی

  7. جواد نجفی گفت:

    مطلب خوبی بود همکار گرامی

  8. یدالله فاظلی گفت:

    چه مطلب خوبی

  9. علیرضا رحمانیان گفت:

    یه سوال داشتم خرید حضوری هم دارید

  10. محمدحسین موسوی گفت:

    نویسنده این متن کیه؟

  11. محمدجواد پناهی گفت:

    آدرس دفترتون کجاست

  12. میلاد جمشیدی گفت:

    میشه مطلب رو توی وبلاگ خودم بزارم؟

  13. بهروز کرمانی گفت:

    چرا اینقد زیاد؟

  14. قربانعلی نجفی گفت:

    چجوری می تونیم با کارشناسانتون در ارتباط باشیم

  15. مرتضی عظیمی گفت:

    خیلی عالی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *