مجله اصفهان فرش

از بین بردن چین و برجستگی روی فرش

از بین بردن چین و برجستگی روی فرش

گاهی فرش پس از شستن چین و چروک می شود. در این مقاله در مورد نحوه از بین بردن و رفع چین و چروک و برجستگی فرش صحبت خواهیم کرد.

اگر فرش تا خورده باشد ممکن است چین و چروک داشته باشد. همچنین چین ها می تواند به دلیل فشار ناهموار روی ساختار فرش ایجاد شود.برای از بین بردن چین و چروک فرش راه های مختلفی وجود دارد، که در زیر به آنها اشاره می کنیم.

  •  در معرض نور خورشید قرار دادن فرش
  •  نوار چسب زدن به فرش
  •  گذاشتن اشیاء سنگین روی فرش

برخی دیگر از روش ها برای از بین بردن چین و چروک و برجستگی فرش وجود دارد، که مختصرا به توضیح آن می پردازیم.

فرش را روی یک سطح صاف قرار دهید. فرش باید صاف پهن شود. اگر در گوشه ای گیر کرده است، آن را مرتب کنید تا کاملاً صاف باشد. حداقل 24 تا 28 ساعت اجازه دهید فرش زیر وزن خودش استراحت کند. برای برخی از فرش ها، این دوره ممکن است چند هفته طول بکشد.

فهرست مطالب

رفع چین و چروک فرش

رفع چین و چروک فرش

با استفاده از روش های زیر می توانید به صاف شدن فرش کمک کنید، و از چین و برجستگی آن جلوگیری کنید.

چین های فرش را در جهت مخالف تا کنید. به این نقشه «رول معکوس» یا «رول به پشت» می گویند. به صدای شکستن فرش در حین رول کردن با دقت گوش کنید. اگر صدایی شنیدید، فورا متوقف شوید. اجسام سنگین مانند مبل را در بالای فرش قرار دهید تا وزن آن چین و چروک ها را از بین ببرد.

آشنایی با فرش دستباف اراک

گوشه ها را با چسب دو طرفه بچسبانید. نوار موکت دارای چسب دو طرفه قوی است که آن را برای محیط های کم رطوبت مناسب تر می کند.

فرش را زیر نور مستقیم خورشید قرار دهید. چند ساعت در دمای 70-85 درجه باید بیشتر کشش و فشار را از فرش خارج کند. این اقدام مقدمه خوبی برای رول معکوس است.

آیا می توان از تجهیزات بخار حرفه ای برای بخار دادن فرش استفاده کرد؟ این معمولا بهترین گزینه برای فرش هایی با کشش و چین های سنگین است. فرش را در جایی که می خواهید پهن کنید. در ادامه به برخی از راه های رفع چین و چروک فرش اشاره میکنیم:

روش های رفع چین و چروک فرش

پا خوردن فرش

پا خوردن فرش یکی از راه های رفع چین و چروک در فرش میباشد. گاهی اوقات چروک ها به دلیل قالیشویی یا نگهداری ضعیف فرش ایجاد می شوند. پس از باز شدن و راه رفتن روی فرش، به مرور زمان چین و چروک ایجاد می شود. اما اگر عجله دارید می توانید از مراحل زیر استفاده کنید.

قدرت بخارشو

استفاده از بخارشویی در رفع چین و چروک فرش

قدرت بخارشو در بازکردن چین و چروک های فرش ستودنی است. برای استفاده از بخاشو لازم است نکات زیر را رعایت فرمایید:

  1. بخارشو را برای استفاده آماده کنید.
  2. مطمئن شوید که مخزن بخارشو کاملا بسته است.
  3. از سری صحیح استفاده کنید و حداقل دو بار روی تمام نواحی چروکیده فرش بخارشو بکشید.
جاجیم چیست؟ و چه ویژگی هایی دارد؟

برای رفع چین و چروک، آب را به مخزن بخارشو اضافه کنید (بهتر است از آب مقطر استفاده شود تا لوله ها و دیواره های بخارشو رسوب نکند.) بهتر است فرش را به آرامی در دو جهت بخار دهید. اگر بخارشوی شما دارای مخزن مواد شوینده است، نیازی به پر کردن آن ندارید. و به یاد داشته باشید که از ست حوله بخار استفاده کنید. در حالت اول بخارشو را به آرامی در یک جهت بکشید و سپس زاویه آن را 90 درجه تغییر دهید و بخارشو را در قسمتی که بخارشو را از آن کشیده اید بکشید. استفاده از بخارشوی برای از بین بردن چین و چروک فرش بسیار مناسب است و مانند اتو بخار لباس عمل می کند و چین و چروک را به خوبی از بین می برد.

اگر چین و چروک ها به سرعت از بین نرفتند نگران نباشید. مرحله بخار را تکرار کنید.

قرار دادن اجسام سنگین روی برجستگی های فرش

قبل از انجام این کار بهتر است روی نواحی برجسته آب بریزید و سپس اجسام سنگین را روی آنها قرار دهید. مراقب باشید فرش خیس نشود!

اگر آب منطقه شما املاح زیادی دارد، بهتر است از آب مقطر یا جوشانده استفاده کنید.

فرش دستباف سالاری

حتما برای شما هم پیش آمده که فرش شما پس از شستن چروک شده است. در صورت مراجعه به قالیشویی مجاز و استفاده از خدمات پرس فرش، پس از شستشوی فرش، فرش پرس می شود. در غیر این صورت ممکن است فرش شما دارای چروک هایی باشد. برای از بین بردن این چین و چروک چه باید کرد؟ یکی از بهترین راه ها برای از بین بردن چروک فرش استفاده از بخارشوی است. این مقاله را بخوانید تا در مورد از بین بردن چین و چروک فرش بیشتر بدانید.

رفع چین و چروک و برجستگی فرش با استفاده از جاروبرقی

قبل از استفاده از بخارشو، حتماً کل فرش را با جاروبرقی تمیز کنید تا گرد و غبار از روی الیاف آن پاک شود. اگر جاروبرقی شما قابلیت مکش دارد، بهتر است آن را روی مکش بالا تنظیم کنید. اگر فرش تازه شسته شده است، می توانید از مرحله تمیز کردن صرف نظر کنید

برطرف کردن چین و چروک فرش با کمپرس یخ

برطرف کردن چین و چروک فرش با کمپرس یخ

با کمپرس یخ هم می توان چین و چروک فرش را از بین برد. در ابتدا لازم است یخ را بر روی سطح دارای چین و چروک گذاشته و اجازه دهید مدتی روی فرش بماند. یخ این توانایی را دارد که چین و چروک فرش شما را از بین ببرد. اگر بعد از آن نتیجه ای حاصل نشد، می توانید این کار را چند بار تکرار کنید تا جایی که به نتیجه دلخواه خود برسید.

معرفی طرح گل فرنگ در فرش و ویژگی های آن

فرش ممکن است به طور موقت در حالت تا شده باشد یا بعد از شستن چین یا چروک شود. در اینجا چند راه آسان و سرگرم‌کننده برای حذف چروک فرش شما وجود دارد. یکی از دلایل ایجاد چروک در فرش بعد از قالی شویی و شستشوی فرش است.

استراحت فرش

بگذارید فرش برای چند ساعت رول شود. سپس دوباره آن را باز کنید و فرش را چک کنید. در صورت نیاز رول پشت را تکرار کنید اگر عجله ندارید بهتر است بگذارید فرش چند روز به حالت رول شده بماند. هرگز فرش خود را تا نکنید؛ به خصوص اگر فرش شما تراکم بالایی داشته باشد.

روش آخر رفع کیسی فرش

ساده‌ترین راه برای برداشتن چروک فرش این است که آن را تا کرده و در جهت مخالف و معکوس نسبت به فعلی صاف کنید. حتما این کار را به آرامی و با احتیاط انجام دهید زیرا چرخاندن فرش تا شده در جهت مخالف مشکل است و ممکن است فرش بشکند.

  • یک جسم سنگین را روی چین ها قرار دهید، این کار باعث سرعت بخشیدن به برداشتن چروک فرش می شود.
  • به طور کلی به فرش کمی زمان دهید تا پهن شود و روی آن راه بروید تا به حالت اولیه برگردد.
  • اگر حرارت به فرش وارد شود از حالت سفت شده خارج شده و سقوط می کند.

15 دیدگاه در “از بین بردن چین و برجستگی روی فرش

  1. مجتبی اسماعیلی گفت:

    چه مطلب خوبی

  2. قربانعلی توکلی گفت:

    دفتر مرکزیتون کجا قرار داره

  3. رضا امیدی گفت:

    اکانت اینستا هم دارید؟

  4. یعقوب آزادی ور گفت:

    هزینه مشاورتون چنده؟

  5. اکبر علیپور گفت:

    حرف نداشت👌🏻

  6. حسن قاسمی گفت:

    شما همیشه امیدوارم کننده صحبت می کنید و این خیلی خوبه

  7. سیدعلی سعادت گفت:

    خرید آنلاین هم دارید

  8. رضا مستوفی گفت:

    حرفتون خیلی عالیه

  9. اصغر خانی گفت:

    دمتون گرم

  10. عیسی رضوی گفت:

    خیلی ممنون از توضیحاتون خوبتون

  11. جعفر فاطمی گفت:

    خیلی زیبا بود مهندس

  12. عبدالله نعمت زاده گفت:

    لطفا آدرستون رو برای بنده ارسال کنین

  13. حسینعلی بختیاری گفت:

    خیلی خوب بود

  14. علیرضا فتاحی گفت:

    کانال تلگرامی هم دارید ؟

  15. غلامعلی ابراهیمی گفت:

    بازم درمورد این موضع مطلب بزارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *